Odszkodowanie za opóźniony lot

Masz prawo otrzymać do 600 euro za opóźnienie lub odwołanie lotu zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004 Prawa pasażerów linii lotniczych UE

Opóźniony Lot Odszkodowanie

Lot opóźniony o 3 godziny bądź więcej lub lot odwołany- są Państwo upoważnieni do wnioskowania o odszkodowanie do 600€.

Rozporządzenie EC 261/2004 uprawnia do wnioskowania o odszkodowanie za opóźniony lot do 600 euro (462 funtów) z powodu opóźnienia, odwołania lotu lub w przypadku spóźnienia się na lot pośredni.

Mogą Państwo również wnioskować o odszkodowanie, jeżeli odmówiono Państwu wejścia na pokład ze względu na więcej zarezerwowanych biletów niż miejsc.

Opóźnienia lotów mogą wynikać z wielu przyczyn i powodować wiele problemów pasażerom linii lotniczych, w szczególności problemów finansowych.

W związku z powyższym Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie (UE 261), które bierze pod uwagę niedogodności pasażerów linii lotniczych i umożliwia im wnioskowanie o odszkodowanie za opóźnione loty w okresie do 1 roku.

Rozporządzenie Unii Europejskiej nr 261 zostało ustanowione w 2004 r. I zaczęło obowiązywać od lutego 2005 r.

Zgodnie z zasadą UE 261 pasażerowie samolotów mogą ubiegać się o maksymalną kwotę 600 euro za pasażera za opóźnione lub odwołane loty, samoloty, zarezerwowane na jednym bilecie,na które się spóźniliśmy, bądź odmówiono nam wejścia na pokład ze względu na więcej sprzedanych biletów niż miejsc.

Odszkodowanie UE zależy od ilości godzin, o ile Państwa samolot był opóźniony oraz od dystansu, na jakim dana podróż się odbywała.

Powiedzmy, że jeśli podróżowali Państwo z Ryanair, numer lotu FR 9022 z lotniska Warszawa Modlin (WMI, lotnisko odlotu) na lotnisko w Atenach (ATH, lotnisko przylotu) w ciągu w ostatniego roku i lot był opóźniony o ponad 3 godziny, i nie otrzymali Państwo za to żadnego odszkodowania od firmy Ryanair, nadal mogą Państwo się o to odszkodowanie ubiegać. Podobnie wygląda sprawa z innymi europejskimi liniami lotniczymi.

Wniosek o odszkodowanie w UE

Czy kwalifikuję się do wnioskowania o odszkodowanie za opóźniony lot?

Poniżej znajduje się kilka przydatnych informacji, z którymi należy się zapoznać przed złożeniem wniosku:

  1. Opóźnienie powinno trwać co najmniej 3 godziny, niezależnie od odległości.
  2. Lot powinien odbywać się w obrębie krajów europejskich lub wylot powinien odbyć się z lotniska w UE.
  3. W przypadku lotów z państw spoza UE do państwa członkowskiego UE, linia lotnicza, którą pasażer podróżował powinna być zarejestrowana w UE.
  4. Możesz ubiegać się o odszkodowanie nawet do 6 lat po odbytym locie, dotyczy to jednak tylko lotów zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii. W przypadku Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Francji i innych państw członkowskich UE obowiązuje okres od 2 do 3 lat. W Polsce niestety jest to tylko 1 rok.
Miejsce wylotu i przylotu Linia lotnicza UE Linia lotnicza spoza UE
Z UE do UE Tak Tak
Z UE na zewnątrz UE Tak Tak
Spoza UE do UE Tak Nie
Spoza UE do kraju spoza UE Nie Nie
Tak więc rozporządzenie UE 261 uprawnia Państwa do żądania odszkodowania np.

  • za loty easyjet opóźnione na lotnisku w Manchesterze (MAN) z lotniska w Antalya (AYT)
  • mogą się Państwo ubiegać o odszkodowanie za loty Ryanair z opóźnieniem na lotnisku Birmingham (BHX) z lotniska w Maladze (AGP).
  • Nie można jednak ubiegać się o odszkodowanie za lot Lufthansy z Tel Aviv Yafo (TLV) do Bengaluru (BLR), ponieważ miejsce wylotu i miejsce przylotu są poza Europą, mimo, że Lufthansa jest linią lotniczą UE.

Wysokość kwoty rekompensata za opóźniony lot

Wysokość odszkodowania za opóźniony lot zależy od liczby godzin,o ile lot został opóźniony oraz od odległości między lotniskiem odlotu a lotniskiem przylotu.

Aby zakwalifikować się do odszkodowania, opóźnienie musi wynosić co najmniej 3 godziny, nawet 2 minuty lub 5 minut przed upływem 3 godzin nie podlega odszkodowaniu, tzn. jeśli opóźnienie to wynosi 2 godziny i 55 minut, nie można żądać odszkodowania.

Poniższa tabela pomoże Ci poznać odpowiednią kwotę odszkodowania:

OPÓŹNIENIE PRZYBYCIA ODLEGŁOŚĆ ODSZKODOWANIE
Poniżej 2 godzin Każda odległość Nie
2 godziny – 59 min Każda odległość Nie
3 godziny lub więcej <= 1500 Km 250€
3 godziny lub więcej 1500 – 3500 Km 400€
4 godziny lub więcej * >= 3500 Km 600€

* Mieliśmy wiele przypadków, w których otrzymaliśmy odszkodowanie od 3 godzin w górę, ale większość pozytywnie rozpatrzonych decyzji jest w przypadku 4 godzin i więcej.

Loty opóźnione o więcej niż 5 godzin

Jeżeli opóźnienie przekracza 5 godzin, to zgodnie z rozporządzeniem EC 261/2004 przysługuje zwrot kosztów biletu lotniczego w ciągu 7 dni, który obejmuje nawet loty łączone (zarezerwowane na tym samym bilecie). Ponadto pasażerowi lotniczemu z UE przysługuje prawo do wnioskowania o odszkodowanie od linii lotniczych.

Oprócz odszkodowania linie lotnicze powinny dostarczyć swoim pasażerom następujące usługi w przypadku opóźnienia lotu:

  1. przekąski i napoje
  2. dostęp do kontaktu, w tym do 2 rozmów telefonicznych i e-maili
  3. zakwaterowanie w hotelu, jeśli pobyt okaże się konieczny, a także transport do hotelu i na lotnisko
  4. jeśli lot łączony zostanie opóźniony o więcej niż pięć godzin, to bilet powrotu do pierwotnego miejsca, z którego pasażerowie rozpoczęli podróż lub alternatywny środek transportowy

Czy należy się Państwu odszkodowanie za opóźniony lot?

Przypadek 1: Lot doleciał później niż zaplanowano

  • Jeśli opóźnienie wynosiło 3 godziny lub więcej, a odległość podróży wynosiła 1500 km lub mniej, mają Państwo prawo do otrzymania do 250€. Na przykład za lot z Londynu do Madrytu, mogą Państwo zażądać odszkodowania w wysokości do 250 euro od linii lotniczych, z którą zarezerwowali Państwo bilet lotniczy.
  • Jeśli opóźnienie wynosiło 3 godziny lub więcej, a odległość podróży wynosiła od 1501 km do 3500 km, mają Państwo prawo do otrzymania do 400 euro. Np. Za lot z Paryża do Stambułu, mogą państwo wnioskować o odszkodowanie w wysokości do 400 euro od danego przewoźnika.
  • Jeśli opóźnienie wynosiło co najmniej 4 godziny, a przebyta odległość przekracza 3500 km, mają Państwo prawo do odszkodowania w wysokości do 600 euro, np.za lot z Frankfurtu do Pekina mogą się Państwo ubiegać o odszkodowanie w wysokości 600 euro od linii lotniczych, z którą zarezerwowali Państwo bilety.
Flugverspätung Entfernung

Są Państwo upoważnieni do otrzymania odszkodowania za loty opóźnione więcej niż 3 godziny.

ODLEGŁOŚĆ KWOTA ODSZKODOWANIE
<= 1500 km 250 Euro
1500 km to 3500 400 Euro
>= 3500 km 600 Euro*

Przypadek 2: Wylot odbył się później niż planowano

  1. Jeśli opóźnienie wynosi 2 godziny lub więcej, a odległość podróży wynosi 1500 km lub mniej,
  2. Jeśli opóźnienie wynosi 3 godziny lub więcej, a odległość podróży wynosi od 1501 km do 3500 km (loty wewnątrzwspólnotowe),
  3. Jeśli opóźnienie wynosi co najmniej 4 godziny, a odległość lotu przekracza 3500 km Linie lotnicze muszą oferować pasażerom lotniczym bezpłatne posiłki i przekąski w rozsądnym czasie oczekiwania, 2 rozmowy telefoniczne, wysyłanie e-maili lub faksów.
  4. W przypadku lotów opóźnionych o ponad 5 godzin. Linie lotnicze muszą zwrócić Państwu koszt biletów w ciągu 7 dni, jeśli nie chcą Państwo podróżować. Jeśli mają Państwo połączenia międzylotnicze, mogą Państwo zażądać zwrotu kosztów za część podróży, która się nie odbyła, i otrzymać lot powrotny lub środek transportu do pierwotnego miejsca wylotu. Więcej informacji na temat: Jak uzyskać odszkodowanie za lot opóźniony przez 5 godzin?.
  5. Jeśli lot zostanie opóźniony o następny dzień lub dłużej, a pobyt staje się konieczny. Linie lotnicze muszą zaoferować Państwu zakwaterowanie w hotelu, oraz transport, który zabierze Państwa z lotniska do hotelu i z powrotem na lotnisko.

Jak obliczać odległość i czas opóźnienia do wniosku o odszkodowania za Państwa opóźniony lot

Czas mierzy się od momentu, w którym pasażer może opuścić samolot lub otwierane są drzwi samolotu. Niektóre linie lotnicze próbują się usprawiedliwiać, mówiąc pasażerom, że jest to czas lądowania lub czas, kiedy koło samolotu uderzyło w pas startowy. Jeśli chodzi o odległość mogą Państwo podać lotnisko odlotu i lotnisko przylotu, aby poznać odległość trasy lotu.

Uwaga: kwota odszkodowania w UE zależy od odległości podróży, którą można zmierzyć za pomocą narzędzia Great Circle Mapper Tool.

Jak obliczyć dokładną wartość odszkodowania za Państwa opóźniony lot

To bardzo proste, wystarczy wpisać numer i datę lotu do kalkulatora odszkodowań za opóźniony lot na stronie Claim Flights, a będą mogli Państwo bezpłatnie sprawdzić kwotę odszkodowania jaka się należy od linii lotniczych.

Warto zapoznać się z naszą bazą danych i historią lotów. Sprawdzą w ten sposób Państwo czy mogą ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot z powodu awarii czy złej pogody.

Czym są nadzwyczajne okoliczności w lotnictwie? Czy przysługuje Ci odszkodowanie za opóźniony lot z powodu wyjątkowych okoliczności?

Poniżej przedstawiono wyjątkowe okoliczności, w związku z którymi nie można ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lotu:

  1. Jeśli opóźnienie spowodowane jest „aktem Bożym”, takim jak trzęsienie ziemi, wybuch wulkanu, zła pogoda, tsunami, itp
  2. Jeśli opóźnienie spowodowane jest strajkiem członków załogi, powodując, że wszystkie loty, również innych linii lotniczych, będą latać z opóźnieniem.
  3. Z powodu nieprzewidzianych problemów technicznych, takich jak ptak uderzający w silnik samolotu.
  4. Gdy kraj przeznaczenia znajduje się w konflikcie politycznym.

Poniższa tabela pokazuje niewielka granicę pomiędzy tym, kiedy daną sytuację będzie się traktowało jako nadzwyczajną okoliczność, a kiedy będzie należało się odszkodowanie.

  STRAJK AKTY BOŻE PROBLEMY TECHNICZNE
Nadzwyczajne okoliczności Strajki uważane są za wyjątkowe okoliczności, których nie da się uniknąć, a zatem nie może ubiegać się o odszkodowanie Erupcja wulkaniczna, huragan, grad to są akty Boga i nie mają Państwo prawa do odszkodowania. Jeśli zdarzy się to na szerszą skalę, na przykład zamknięcie lotniska ze względu na problem techniczny.
Brak nadzwyczajnych okoliczności Jeśli można uniknąć opóźnienia i jeśli inne linie lotnicze będą mogły działać podczas strajku; Może istnieć możliwość złożenia wniosku o odszkodowanie. Mają Państwo prawo do odszkodowania, jeśli linie lotnicze mogły zapobiec niedogodnościom, na przykład przez prawidłowe czyszczenie pasa startowego. Jeśli można było tego uniknąć, na przykład łapiąc ptaki na pasie startowym, posiadając części zamienne.

Na podstawie tej tabelki można sprawdzić co nie jest nadzwyczajną okolicznością.

Zasada UE 261 dodatkowo dopuszcza o ubieganie się o odszkodowanie w ramach pakietów turystycznych.

Rozporządzenie Unii Europejskiej EC nr 261/2004 zapewnia ochronę pakietów turystycznych, pakietów podróży, pakietów wakacyjnych i pakietów urlopowych. Dotyczy ono wszystkich pakietów zakupionych w państwach członkowskich UE, nawet jeśli podróż odbywa się do miejsca poza terytorium Unii Europejskiej.

W planie podróży należy wyraźnie wskazać cele podróży, trasę i środek transportu. Dane te są wiążące dla biuro podróży. Przed wyjazdem, organizator podróży powinien poinformować Państwa w formie pisemnej o czasie i miejscach na przystanki i połączeniach lotniczych.

Operator wycieczki ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie naruszenia jej warunków. Linie lotnicze mogą zmienić cenę, jeśli jest to zawarte w warunkach.

Organizator wycieczki działa w imieniu pasażera ubiegając się o odszkodowanie od linii lotniczych za opóźnienie, odwołanie, zmianę trasy lub jeśli odmówiono wstępu na pokład.

Organizator powinien zaproponować pełny zwrot kosztów, który otrzymają Państwo w ciągu 7 dni w gotówce, czeku lub elektronicznym przelewem bankowym. Mogą też Państwo otrzymać bilet na lot alternatywny do miejsca docelowego (według własnych oczekiwań lub przy najbliższej możliwości).

Jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot?

Zazwyczaj jest to bardzo prosty proces, jeżeli składają Państwo wniosek za pomocą „Claim Flights”. Wystarczy podać szczegóły lotu, takie jak numer lotu i datę podróży za pomocą naszego kalkulatora odszkodowań za opóźnione loty. Ponadto muszą Państwo podać powód opóźnienia, odwołania lub odmowy przyjęcia na pokład.

W ciągu 2 minut mogą mieć Państwo pewność, czy linie lotnicze są Państwu winne odszkodowanie. Jeżeli mieli Państwo współpasażerów, możecie Państwo dodać ich dane osobowe i podpisać cyfrowo wniosek o odszkodowanie, o które możemy postarać się w Państwa imieniu.

Claim Flights – trzy kroki ubiegania się o odszkodowanie

Krok 1

Krok 2

Krok 3

Wnieś wniosek Pozwól nam pracować Dostanie przyznanej kwoty
Wprowadź numer lotu i datę, aby sprawdzić możliwość odszkodowania Twoja sprawa zostanie zbadana w oparciu o naszą obszerną bazę danych, a nasz ekspert załatwi wszystko we właściwym miejscu. Kwota odszkodowania zostanie wpłacona bezpośrednio na konto bankowe.
Po mniej niż 3 minutach będą Państwo mogli wprowadzić wszystkie niezbędne dane i zamknąć proces podpisem cyfrowym. Zajmiemy się Państwa wnioskiem Na żądanie wyślemy Państwu fakturę cyfrową .pdf

Dlaczego powinni Państwo wybrać Claim Flights?

Claim Flights pracują w oparciu o zasadę „Brak wygranej brak opłat”, co oznacza, że ​​pasażerowie nie muszą płacić żadnych opłat za korzystanie z naszej usługi, dopóki nie uda nam się uzyskać dla nich należnego odszkodowania od linii lotniczych. Mamy specjalistyczny zespół, który ma dostęp do wszystkich wymaganych informacji dotyczących lotu pasażera i który zrobi wszystko, aby uzyskać odszkodowanie. Wystarczy, że podadzą nam Państwo szczegóły lotu i poproszą nas o wnioskowanie w Państwa imieniu.

Pobieramy mniej pieniędzy niż inne firmy i mamy udokumentowaną historię uzyskanych odszkodowań od linii lotniczych dla naszych klientów. Dodatkowo, podczas całej procedury ubiegania się o odszkodowanie od linii lotniczych, klienci są na bieżąco przez nas informowani o sytuacji.

Jak oceniają nas klienci

Wybierz sposób reklamacji

Sąd

Prawnik

Q
Opłata od 30€ do 520€ + koszty rozprawy od 30€ do 358€
Q
Ryzyko utraty pieniędzy, jeśli przegrasz sprawę
Q
Spędzisz kilka godzin
Q
Rezultat nieznany
Claim Flights

Claim Flights

R
Dodatkowe bazy danych i dowody prawne
R
Brak kosztów, pobieramy opłatę tylko jeżeli wygramy sprawę
R
Tylko dwie minuty Twojego czasu
R
Eksperci z wysoką oceną
Mężczyzna

Samemu

Q
Niejasny wynik, wiele linii lotniczych ignoruje zgłoszenia klientów
Q
Musisz poświęcić kilka godzin swojego czasu.
Q
Wysokie ryzyko kosztów
Q
Sprawa może skończyć się w sądzie