Odszkodowanie za opóźniony lot

Czy Twój lot był opóźniony o ponad 3 godziny w momencie przylotu? Możesz mieć prawo do odszkodowania w wysokości od 250 do 600 EUR zgodnie z prawem UE 261 WE.

Poświęć 2 minuty, aby sprawdzić, czy możesz odebrać odszkodowanie za opóźnienie lotu.

Sprawdź kwotę do odebrania w zaledwie 2 minuty

Powiązane pytania

Kiedy masz prawo do odszkodowania za opóźniony lot?

Masz prawo do odszkodowania, jeśli lot opóźnia się o ponad 3 godziny. Aby ubiegać się o odszkodowanie, musisz wylecieć z lotniska w UE lub wylądować na lotnisku w UE linią lotniczą zarejestrowaną w UE. Przyczyną opóźnienia nie powinny być nadzwyczajne okoliczności.

Czy małe dzieci i niemowlęta mają prawo do odszkodowania za opóźniony lot?

Kiedy lecisz z dzieckiem, za który zapłaciłeś częściowy koszt biletu, możesz również ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004. Natomiast gdybyś nie zapłacił za bilet, tj. Niemowlęta latające bezpłatnie nie są objęte zakresem rozporządzenia i nie byłyby uprawnione do odszkodowania.

Ile wynosi odszkodowanie za opóźnienie lotu?

Wysokość odszkodowania zależy od odległości lotu i czasu opóźnienia. Wynosi od 250 do 600 euro.

Wysokość Odszkodowanie za Opóźniony Lot

W poniższej tabeli szczegółowo omówiono kwotę odszkodowania, o które można się ubiegać na podstawie rozporządzenia nr 261/2004 Unii Europejskiej.

Odszkodowanie za opóźniony lot, tabela:
Opóźnienie przyjazdu Odległość trasy Kwota roszczenia
Do 2 godzin 59 minut Dowolna odległość Brak
3 godziny lub więcej mniejszy lub równy 1.500 km 250 Euro
3 godziny lub mniej ponad 1.500 km na terenie UE 400 Euro
4 godziny lub więcej* 3500 km lub więcej, gdy przekraczano granicę UE, 3500 km, gdy przekraczano granicę UE 600 Euro

*Gdy granice UE nie zostały przekroczone, kwota może zostać zmniejszona o 50%, czyli możesz otrzymać 300 €.

Ile możesz otrzymać za opóźniony lot?

Uwaga: Obliczanie opóźnienia odbywa się od tzw. „WOG (Wheel off Ground)” do otwarcia drzwi samolotu (od startu do momentu otwarcia drzwi przez załogę linii lotniczej po wylądowaniu).

Co zrobić, gdy samolot jest opóźniony?

  • ☛ Zapytaj przedstawicieli linii lotniczych o powód.
  • ☛ Uzyskaj pisemne potwierdzenie od obsługi klienta linii lotniczych.
  • ☛ Zanotuj rzeczywisty czas przylotu lotów (tj. Kiedy drzwi samolotu zostały otwarte).
  • ☛ Zbierz dodatkowe dowody (np. Zdjęcia przybycia wejścia na pokład, karta pokładowa, pokwitowania itp.).
  • ☛ Wymień informacje kontaktowe ze współpasażerami (które mogą posłużyć później jako dowód).
  • ☛ Skorzystaj z naszego narzędzia do sprawdzania rekompensaty i sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie.
  • ☛ Skontaktuj się z liniami lotniczymi, aby złożyć wniosek o zwrot kosztów za swój lot lub przydziel nam swoją sprawę, aby uzyskać bezproblemową reklamację. Pracujemy na zasadzie „Brak wygranej – brak opłaty”.

Kiedy możesz uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?

Oto następujące warunki, w których możesz wystąpić o odszkodowanie zgodnie z prawem UE WE 261:

  1. Twój lot powinien być opóźniony o ponad 3 godziny po przybyciu do miejsca docelowego.
  2. Musiałeś wyjechać z lotniska znajdującego się na terenie UE, lub przybyć na lotnisko w UE linią lotniczą podlegającą regulacjom UE.
  3. I opóźnienie nie może być spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami, które są poza kontrolą linii lotniczych.

Czy przysługuje Ci odszkodowanie? Sprawdź to w zaledwie 3 krokach

Czy możesz wnosić o odszkodowanie za opóźniony lot poza UE?

Odpowiedź brzmi: duże TAK.

Nie ma znaczenia, jakie masz obywatelstwo.

Prawo UE ma zastosowanie do wszystkich pasażerów linii lotniczych, którzy odlecieli z lotniska w UE lub przylecieli na lotnisko w UE liniami lotniczymi zarejestrowanymi w UE.

Dodajemy więcej korzyści pasażerom spoza UE. W przypadku egzekwowania swoich praw za pośrednictwem ClaimFlights nie obowiązuje podatek VAT.

Oto tabela poniżej, aby podsumować, czy możesz złożyć wniosek zgodnie z prawem UE, w oparciu o pierwotne i ostateczne miejsce docelowe:

Wylot i Destynacja Linia lotnicza podlegająca regulacjom UE Linia lotnicza spoza UE
Z wewnątrz UE do wewnątrz UE ✅ Tak ✅ Tak
von innerhalb der EU nach außerhalb der EU ✅ Tak ✅ Tak
Spoza UE do wewnątrz UE ✅ Tak ❌ Nie
Spoza UE do spoza UE ❌ Nie ❌ Nie

Przykłady:

  1. W UE: Polskie Linie Lotnicze LOT będą zobowiązane do zwrotu za opóźnienia lotu między Warszawą (WAW) a Londynem (LHR), jeśli dotrzesz na lotnisko docelowe później niż 3 godziny.
  2. Z UE do krajów spoza UE: lot Blue Panorama Airlines z Krakowa (KRK) do Los Angeles (LAX), jeśli dotrzesz do celu później niż 3 godziny, przysługuje Ci odszkodowanie.
  3. Poza UE: Pasażerowie nie mogą ubiegać się o spóźnienie w Turkish Airlines, podróżując z Tel Aviv (TLV) do Agadiru (AGA), ponieważ oba lotniska znajdują się poza UE.

Prawa pasażerów linii lotniczych w przypadku opóźnień lotów

Zgodnie z unijnym rozporządzeniem dotyczącym praw pasażerów, pasażerom linii lotniczych przysługuje odszkodowanie w wysokości do 600 € za opóźnienie lotu o ponad 3 godziny, odwołanie lotu bez uprzedzenia oraz odmowę przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia rezerwacji.

Linie lotnicze nie są zobowiązane do rekompensaty za niedogodności spowodowane wyjątkowymi okolicznościami (takimi jak strajk, zła pogoda lub klęska żywiołowa).

Opóźniony wylot

Jeśli opóźnienie przekracza 2 godziny, linie lotnicze powinny zapewnić bezpłatne posiłki, napoje, dwa telefony oraz dostęp do poczty elektronicznej lub faksu.

Zakwaterowanie w hotelu i środki transportu (między lotniskiem a hotelem) powinny leżeć w gestii linii lotniczej za nocne opóźnienie.

Jeśli linie lotnicze nie świadczą takich usług, zapytaj je. Masz prawo, o ile masz ważny bilet.

Oto jak to działa. Linia lotnicza powinna dać ci kupony na jedzenie, hotel itp. Jeśli nie, zapytaj kogoś, kto pracuje dla linii lotniczej.

Jeśli nadal ci nie pomagają, bądź kreatywny. Płać rachunki, ale zachowaj paragony. Następnie pokaż je podczas zgłaszania roszczenia. Ale rozważ wydatki.

Warto wspomnieć, że linie lotnicze nie są zobowiązane do płacenia za fantazyjne rzeczy. Jeśli przekażesz rachunki za alkohol, luksusowe hotele lub drogie posiłki, nie otrzymasz zwrotu pieniędzy.

Oto doskonała wiadomość. Nawet w przypadku niekorzystnych warunków pogodowych, jeśli inne linie lotnicze działały, nadal możesz mieć prawo do tych usług. Teraz już wiesz, dlaczego warto znać swoje prawa.

Europejscy pasażerowie lotniczy mają również prawa do podróżowania na mocy Konwencji montrealskiej i Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA).

Powiązane pytania

Czy zamiast odszkodowania powinienem przyjmować kupony od linii lotniczej?
Nie. Zwykle masz tylko kilka miesięcy na wykorzystanie kuponu przed wygaśnięciem. Ostatecznie przyjęcie odszkodowania zamiast kuponu daje większą elastyczność. Możesz dowolnie wykorzystać zwrócone pieniądze. Najważniejsze jest to, że jedynym kuponem, który powinieneś zaakceptować od linii lotniczej, jest kupon na posiłek.
Co zrobić, jeśli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania?
W większości przypadków linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania , do którego pasażerowie są uprawnieni. Ale nie musisz się martwić. Aby linia lotnicza wypłaciła Ci odszkodowanie, w razie potrzeby skierujemy Twoją sprawę do sądu, bez ryzyka związanego z kosztami i bez wysiłku z Twojej strony.

Lot opóźniony o ponad 5 godzin

W przypadku opóźnień trwających ponad 5 godzin, oprócz bezpłatnych posiłków, napojów, dwóch telefonów i dostępu do e-maili, powinieneś zostać przekierowany na najwcześniejszy dostępny lot.

A jeśli nie chcesz podróżować, możesz poprosić o zwrot pełnego kosztu biletu.

Natomiast jeśli podróżowałeś i dotarłeś do celu później niż 3 godziny, przysługuje Ci odszkodowanie.

Wspomnieliśmy właśnie, że linie lotnicze niechętnie zwracają Twoje pieniądze. Więc musisz być trochę sprytny, aby to zdobyć.

Jest na to kilka prostych sposobów. Miej pisemne potwierdzenie opóźnienia. Jeśli to możliwe, zbierz dowody na swoje roszczenie.

Czy linie lotnicze muszą wypłacać rekompnesatę za opóźnienia lotów czarterowych?

Lot czarterowy to ten, w ramach którego linia lotnicza sprzedała wszystkie swoje miejsca zewnętrznemu operatorowi turystycznemu. Następnie organizator wycieczki odsprzedaje bilety w formie pakietu.

Jeśli Twój bilet na lot czarterowy został zarezerwowany przez organizatora wycieczki, wówczas operator ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie naruszenia warunków. Linie lotnicze mogą zmienić cenę, jeśli wspomniały o tym w swoich warunkach.

Podobnie jak loty regularne, loty czarterowe są również objęte rozporządzeniem UE 2004 (WE261). Jeśli więc Twój lot czarterowy opóźni się o ponad 3 godziny, zostanie odwołany lub przepełniony, możesz ubiegać się od linii lotniczych o odszkodowanie w wysokości do 600 €.

Aby otrzymać odszkodowanie za opóźniony lot czarterowy, należy spełnić następujący warunek:

  • Twój lot powinien być opóźniony o ponad 3 godziny w dniu przyjazdu.
  • Musiałeś wyjechać z lotniska znajdującego się w UE lub przybyć na lotnisko w UE linią lotniczą podlegającą regulacjom UE.

Jakie są wyjątkowe okoliczności w przypadku opóźnień lotów?

Nadzwyczajne okoliczności to warunki – poza kontrolą linii lotniczych – które mogą powodować zakłócenia pomimo podjęcia rozsądnych środków zapobiegawczych.

Kilka przykładów nadzwyczajnych okoliczności to:

  1. Trzęsienia ziemi, erupcje wulkanów, ekstremalnie zła pogoda, tsunami itp.
  2. Strajk członka załogi, w wyniku którego wszystkie samoloty z innymi liniami lotniczymi latają późno.
  3. Niewidoczne usterki techniczne, jak ptak uderzający w silnik samolotu.
  4. Kraj pogrąża się w politycznych niepokojach.

Nadzwyczajne okoliczności ”są uważane za„ klęski żywiołowe ”, które zwalniają linie lotnicze z wypłaty odszkodowania pieniężnego. Jednak nadal możesz ubiegać się o odszkodowanie, jeśli inne linie lotnicze mogłyby działać na takich samych warunkach.

Strajk Klęski Żywiołowe Problemy Techniczne
Nadzwyczajne okoliczności (nie możesz się ubiegać). Strajk jest uważany za wyjątkową okoliczność, której nie można uniknąć, w związku z czym nie można się ubiegać o rekompensatę. Erupcja wulkanu, tsunami, huragan i grad to „klęski żywiołowe”; więc nie kwalifikujesz się w takich okolicznościach. Upadają w wyjątkowych okolicznościach, jeśli linia lotnicza nie mogła uniknąć problemu technicznego.
Nie jest to nadzwyczajna okoliczność (możesz ubiegać się o rekompensatę). Możesz otrzymać odszkodowanie, jeśli można było uniknąć opóźnienia lub odwołania lotu, a inne linie lotnicze mogły latać podczas strajku. Masz prawo ubiegać się o odszkodowanie, jeśli linia lotnicza mogła temu zapobiec, na przykład poprzez prawidłowe oczyszczenie pasa startowego. Nie jest to wyjątkowa okoliczność, jeśli można było temu zapobiec. Na przykład łapiąc ptaki na pasie startowym lub przechowując części zamienne.

Jak złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lot?

Jeśli Twój lot opóźnia się o więcej niż 3 godziny, skorzystaj z naszego 3-etapowego procesu składania wniosku, aby ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych.

Wystarczy, że wprowadzisz informacje o swoim locie, tj. Numer lotu i datę podróży, do naszego bezpłatnego kalkulatora odszkodowań za opóźniony lot). Następnie wprowadź przyczynę problemu z lotem w naszym internetowym narzędziu do sprawdzania odszkodowań.

W ciągu 2 minut sprawdzisz wysokość odszkodowania którą możesz żądać od linii lotniczej.

Jak obliczyć odszkodowanie za opóźniony lot?

Oferujemy bezpłatnie “narzędzie do sprawdzania odszkodowań”. W ciągu zaledwie 2 minut możesz obliczyć należne odszkodowanie jakiego możesz zażądać od linii lotniczych.

Po prostu otwórz nasz kalkulator odszkodowań i dowiedz się, ile linia lotnicza jest Ci winna. Możesz to zrobić w kilka minut. Jest łatwy w użyciu i dość poręczny.

Świadomość, że możesz otrzymać pieniądze za powstałe niedogodności, złagodzi twoją frustrację. Przynajmniej trochę.

Dlaczego warto wybrać „ClaimFlights”?

ClaimFlights kieruje się zasadą „Brak wygranej, brak opłaty”. Nie płacisz żadnej opłaty, dopóki nie „wygramy” za Ciebie odszkodowania.

Nasz zespół ekspertów wie, jak zwrócić uwagę linii lotniczych, gdy ignorują prośby pasażerów. Nasze opłaty są niższe niż w przypadku innych firm zajmujących się roszczeniami. Nasi klienci są nie tylko zadowoleni, ale również podekscytowani, że mogą złożyć u nas reklamację.

Mamy udokumentowane doświadczenie; 95%, którzy reklamują się za naszym pośrednictwem, wygrywa odszkodowanie Płacisz tylko 20,25% należnej kwoty plus VAT, czyli znacznie mniej niż inne firmy reklamacyjne.

Możesz także skorzystać z naszego list z wzorem odszkodowania za opóźniony lot i złożyć skargę samodzielnie. Jeśli linie lotnicze Ci nie pomogą, zawsze jesteśmy gotowi walczyć o Twoje prawa i dochodzić ich roszczeń.

Podczas rozpatrywania reklamacji będziemy Ci regularnie przesyłać aktualizacje Twojej sprawy.

Przejrzystość to podstawa!

ClaimFlights 3-etapowy proces zgłaszania roszczeń:

Krok 1 Krok 2 Krok 3
Wprowadź dane lotu Usiądź i odpręż się Otrzymaj zapłatę
Wprowadź numer lotu i datę podróży oraz dodatkowe informacje. Nasi eksperci ds. Roszczeń zbadają Twoją sprawę za pomocą naszej obszernej bazy danych. Odszkodowanie (bez prowizji + VAT) wysyłamy bezpośrednio na Twoje konto bankowe.
Wprowadzenie wszystkich żądanych informacji zajmuje tylko 2 minuty. Walczymy o Twoje prawa i przeprowadzamy Twoje roszczenie. Na życzenie prześlemy Ci fakturę w formacie PDF.

Jak oceniają nas klienci

Wybierz sposób reklamacji

Prawnik

Q
Opłata od 30€ do 520€ + koszty rozprawy od 30€ do 358€
Q
Ryzyko utraty pieniędzy, jeśli przegrasz sprawę
Q
Spędzisz kilka godzin
Q
Rezultat nieznany

Claim Flights

R
Dodatkowe bazy danych i dowody prawne
R
Brak kosztów, pobieramy opłatę tylko jeżeli wygramy sprawę
R
Tylko dwie minuty Twojego czasu
R
Eksperci z wysoką oceną

Samemu

Q
Niejasny wynik, wiele linii lotniczych ignoruje zgłoszenia klientów
Q
Musisz poświęcić kilka godzin swojego czasu
Q
Wysokie ryzyko kosztów
Q
Sprawa może skończyć się w sądzie