Znaj swoje prawa w przypadku odmowy przewozu z przymusu

Znaj swoje prawa, gdy byłeś niezawodowo odmówiony przyjęcia na pokład

Czy wiesz, jakie masz prawa, gdy zostałeś niezawodowo odmówiony przewozu? Możesz mieć prawo do odszkodowania za odmowę przewozu z powodu przepełnienia lotu.

To smutny fakt podróżowania samolotem: czasami zostajesz z usunięty z lotu z powodu przepełnienia. Przepełnienie ma miejsce, gdy linie lotnicze sprzedają więcej biletów zakładając, że niektórzy pasażerowie nie pojawią się na swoim locie, co tworzy więcej miejsca i pozwala przewoźnikowi na zarobienie więcej pieniędzy z sprzedaży biletów. Niestety oznacza to, że pasażerowie mogą znaleźć się w sytuacji, gdy ich miejsce zajmuje ktoś inny.

Znajomość swoich praw w takim przypadku może pomóc ci uzyskać odszkodowanie, do którego masz prawo. Dlatego my w ClaimFlights przygotowaliśmy ten artykuł, w którym przedstawiamy, co musisz wiedzieć, aby poradzić sobie z niezawodowym odmowieniem przyjęcia na pokład, a także jak ClaimFlights może ci pomóc w uzyskaniu odszkodowania zgodnie z regulacjami UE za spowodowane niedogodności.

Czym jest niezawodowa odmowa przyjęcia na pokład?

Niezawodowa odmowa przyjęcia na pokład występuje, gdy lot jest przepełniony, a pasażerowie z ważnymi biletami są niezawodowo odmawiani przyjęcia na pokład. Zazwyczaj pierwszą rzeczą, jaką linie lotnicze robią, jest prośba o ochotników do zrezygnowania z miejsca w zamian za pewne korzyści, takie jak kredyty podróżne, vouchery lub zakwaterowanie w hotelu. Jeśli nie ma wystarczająco dużo ochotników, to linie lotnicze losowo usuwają pasażera z lotu. Może to być stresujące, zwłaszcza jeśli nie znasz swoich praw jako pasażer.

Niezawodowa odmowa przyjęcia na pokład może mieć miejsce z kilku różnych powodów: linie lotnicze mogą przepełnić lot; może nie być wystarczającej liczby miejsc na pokładzie, aby pomieścić wszystkich zapisanych pasażerów; lub może być konieczne usunięcie kogoś z lotu w celu przestrzegania przepisów bezpieczeństwa.

Dobrą wiadomością jest to, że bez względu na przyczynę takiego zdarzenia, jeśli jesteś niezawodowo odmawiany przyjęcia na pokład, istnieją pewne środki ochrony, które wymagają, aby linie lotnicze zapewniły odszkodowanie. Może to obejmować zwrot pieniędzy lub nawet voucher lub zwrot gotówki za cenę biletu.

Twoje prawa w przypadku niezawodowej odmowy przyjęcia na pokład

Zostanie wyrzuconym z samolotu z powodu nadmiernej liczby rezerwacji może być dużym utrapieniem. Jednak ważne jest, aby pamiętać, że masz prawa w przypadku niezawodowej odmowy przyjęcia na pokład:

Prawa zgodnie z Rozporządzeniem WE nr 261/2004 w UE

  • Pasażerowie, którzy zostali niezawodowo odmówieni przyjęcia na pokład, mają prawo do odszkodowania finansowego w wysokości od 250 € do 600 €.
  • Pasażerowie mogą również mieć prawo do pełnego zwrotu kosztów biletów lotniczych lub alternatywnego środka transportu. Mogą otrzymać także dodatkowe usługi, takie jak dostęp do posiłków, napojów i innych istotnych usług „Prawo do Opieki”.
  • Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, jeśli przylot i odlot odbywają się z terytorium UE lub niezależnie od linii lotniczej, lub gdy przylot jest na lotnisko w państwie członkowskim UE i zarezerwowali swój bilet lotniczy z linią lotniczą regulowaną przez UE.
  • Pasażerowie, którzy dobrowolnie zrezygnują ze swoich miejsc w zamian za zwrot kosztów lub ulepszenie biletu lub z własnej winy (np. spóźnienie na lotnisko, brak właściwego karty pokładowej lub tworzenie zagrożenia dla bezpieczeństwa), nie mają prawa do odszkodowania.

Jak uniknąć wyrzucenia z samolotu?

Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś odmowy przyjęcia na pokład z powodu nadrezerwacji lotu, wiesz, jak frustrujące to może być. Dobra wiadomość jest taka, że istnieją kroki, które możesz podjąć, aby uniknąć tego rodzaju kłopotów w przyszłości.

Rezerwuj miejsce z wyprzedzeniem

Większość linii lotniczych pozwala pasażerom na wcześniejszą rezerwację konkretnych miejsc na pokładzie samolotu. To zapewnia, że jeśli zachodzi potrzeba nadrezerwacji lotu ze względu na zbyt dużą liczbę zarezerwowanych miejsc, to ci, którzy nie mieli wcześniejszej rezerwacji miejsc, zostaną poproszeni o opuszczenie samolotu jako pierwsi. Wybór wcześniejszej rezerwacji miejsc zmniejsza ryzyko odmowy przyjęcia na pokład i chroni przed wyrzuceniem z samolotu.

Przybywaj na lotnisko wcześniej

Pracownicy linii lotniczych prawdopodobnie sprawdzą tych, którzy się spóźnili na odprawę, gdy nadejdzie odpowiedni czas. Upewnij się, że przybywasz na lotnisko wcześnie, aby mieć większą szansę na zarezerwowanie miejsca, jeśli okaże się, że jest zbyt wielu pasażerów na wybrany lot.

Przeczytaj politykę linii lotniczych dotyczącą nadrezerwacji

Każda linia lotnicza ma inne zasady, jeśli chodzi o odmowę przyjęcia na pokład w wyniku nadrezerwacji, dlatego warto przeczytać ich politykę przed podróżą. Znajomość procedur, których przestrzegają oraz praw pasażerów w związku z nadrezerwacją, może pomóc w ochronie przed ewentualnymi odmowami przyjęcia na pokład w przyszłości lub nieprzyjemnymi sytuacjami negocjacyjnymi.

Roszczenie o odszkodowanie po odmowie przyjęcia na pokład z przymusu

Dobrze, teraz wiesz, jakie masz prawa w przypadku odmowy przyjęcia na pokład z przymusu. Ale co powinieneś zrobić dalej?

Czy jesteś uprawniony do odszkodowania z tytułu odmowy przewozu? Krótka odpowiedź brzmi – TAK!

Jeśli twój lot był przekupiony i odmówiono ci przyjęcia na pokład, to możesz być uprawniony do odszkodowania z tytułu odmowy przewozu w wysokości do 600 € od osoby na podstawie prawa UE.

Ale jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać:

  1. Musisz się zameldować w wymaganym terminie przed pierwotnym czasem odlotu lotu.
  2. Musisz dostarczyć dowód, że odmówiono ci przyjęcia na pokład z przymusu z powodu przekupienia lotu i nie przyjąłeś żadnego vouchera ani ulepszenia.
  3. Jeśli otrzymałeś alternatywny lot, to jego przybycie powinno być opóźnione o ponad 3 godziny.
  4. Przyczyną tego była wina linii lotniczej, a nie wyjątkowe okoliczności.

Jeśli doznałeś niezamierzonej odmowy przyjęcia na pokład z powodu przekupienia lotu, ważne jest, abyś zrozumiał, jakie masz prawa i uprawnienia do uzyskania odszkodowania.

ClaimFlights może pomóc upewnić się, że tak się stanie.ClaimFlights współpracuje z zespołem ekspertów, którzy rozumieją wszystkie aspekty praw pasażerów i regulacji UE 261, dzięki czemu możesz szybko i łatwo uzyskać maksymalne odszkodowanie!

Obowiązki linii lotniczych zgodnie z przepisami UE 261

Jeśli chodzi o sytuację niezawolonej odmowy przewozu, czy wiedzieliście, że istnieją określone obowiązki, których linie lotnicze muszą przestrzegać? Zgodnie z przepisami UE 261 linie lotnicze muszą zaoferować pewne korzyści osobom dotkniętym nadmierem rezerwacji.

Do tych korzyści mogą należeć:

  • Odszkodowanie lub przekierowanie: Oznacza to, że jeśli zostaniesz niezawolony od przewozu, linia lotnicza musi zapewnić alternatywny lot do twojego celu lub zwrócić pełną wartość biletu.
  • Posiłki i napoje: Linie lotnicze muszą zapewnić posiłki i napoje, podczas gdy czekasz na zastępczy lot.
  • Zakwaterowanie w hotelu: Jeśli nie ma dostępnego lotu do następnego dnia, linie lotnicze muszą zapewnić zakwaterowanie w hotelu. Oczywiście muszą także pokryć koszty transportu między lotniskiem a hotelem.
  • Odszkodowanie:Jeśli pasażer nie może wsiąść na pokład samolotu z powodu nadmiernego sprzedawania biletów lotniczych, może przysługiwać mu odszkodowanie w wysokości do 600 euro od linii lotniczej.

Posiadanie tych praw może pomóc zapewnić, że podróżni są poinformowani i mogą ubiegać się o odszkodowanie za wszelkie niedogodności spowodowane nadmiernym sprzedawaniem biletów przez linie lotnicze!

Która firma jest najlepsza do ubiegania się o odszkodowanie za opóźnienia lotu?

ClaimFlights to najlepsza firma zajmująca się roszczeniami związanymi z opóźnieniem lotu, jeśli chodzi o wypłatę odszkodowania. ClaimFlights pobiera 20.25% całkowitej rekompensaty + 23% VAT i nie pobiera opłaty za czynności prawne.

Poniższa tabela daje bezpośrednie porównanie firm zajmujących się roszczeniami za opóźnienia lotu.

Twoja wypłata* (jako odszkodowanie za opóźnienie lotu)

dla odległości poniżej 1500 km dla odległości od 1501 do 3500 km dla odległości powyżej 3500 km
ClaimFlights 187,73 € 300,37 € 450,56 €
AirHelp 125 € 200 € 300 €
DelayFix 150 € 260 € 360 €

* Źródło: Porównanie cen firm zajmujących się roszczeniami związanymi z opóźnieniem lotu, stan na 10 sierpnia 2021 r. Wypłata jest obliczana na podstawie założenia, że sprawa została przedstawiona przed sądem, a pobrana została opłata za usługę i za postępowanie sądowe.

Wskazówki, aby uzyskać najlepszy wynik w przypadku odmowy lotu

Ważne jest, aby znać swoje prawa, gdy zajdzie konieczność odmowy przewozu z przymusu, w przeciwnym razie możesz otrzymać mniej, niż Ci się należy, lub mieć trudności w dochodzeniu odszkodowania za lot, do którego masz prawo.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć najlepszy wynik:

Dokumentuj wszystko

Zapisz datę i godzinę odmowy lotu i upewnij się, że masz kopię formularza EU261, który powinien zostać wypełniony przez linię lotniczą. Dokumentacja jest niezbędna do przygotowania mocnego przypadku i zapewnienia, że wszystkie Twoje prawa w przypadku odmowy przewozu są w porządku.

Znajdź odpowiedni kontakt

Jeśli próby rozmowy z przedstawicielami obsługi klienta linii lotniczych nie przynoszą rezultatów, upewnij się, że skontaktujesz się z lokalnym biurem władz ds. cywilnego lotnictwa lub firmami specjalizującymi się w odszkodowaniach za loty. To ułatwi im śledzenie ewentualnych naruszeń ze strony linii lotniczych, co z kolei może zwiększyć szanse na uzyskanie odpowiedniego odszkodowania za to, co się stało.

Znajdź dodatkowe wsparcie

W przypadku odmowy przewozu z przymusu opłaca się mieć przy sobie osobę dobrze zaznajomioną z tematem. Często podróżni są w niekorzystnej sytuacji, jeśli chodzi o odszkodowania związanego z podróżami lotniczymi, ponieważ nie są świadomi swoich praw i nie są w stanie dostarczyć wystarczających dowodów ze względu na brak zrozumienia sytuacji.
Profesjonalna firma zajmująca się dochodzeniem roszczeń lotniczych, tak jak ClaimFlights, może pomóc nie tylko dzięki niezawodnemu procesowi i kompleksowemu wsparciu, ale także dzięki dogłębnej wiedzy o prawie lotniczym, która może okazać się nieoceniona w walce z liniami lotniczymi.

Podsumowanie

Niezawodowa odmowa przewozu dotyka co roku tysiące pasażerów. Znając swoje prawa, możesz uzyskać odszkodowanie, które Ci się należy, jeśli doświadczysz tego problemu. Rozporządzenie UE 261/2004 określa obowiązki linii lotniczych w przypadku sytuacji związanych z nadrezerwowaniem i stanowi prawny ramy, w jakich pasażer powinien być traktowany w tych okolicznościach.

ClaimFlights to doświadczony dostawca usług odszkodowawczych za loty zgodnie z prawem UE, który może pomóc osobom dotkniętym odmową przewozu w uzyskaniu należnego im odszkodowania. Dzięki ClaimFlights możesz otrzymać pomoc prawną i wsparcie, których potrzebujesz, aby uzyskać odszkodowanie za niedogodności i stres spowodowany niezawodową odmową przewozu.

Więc nie przegap okazji na uzyskanie odszkodowania za niezawodową odmowę przewozu i zdobądź to, co Ci się należy.

Taktyki radzenia sobie z turbulencjami

Taktyki radzenia sobie z turbulencjami: strategie, aby pozostać spokojnym i zrelaksowanym Turbulencja jest nieuniknionym wyzwaniem, któremu muszą stawić czoła piloci i pasażerowie. Odnosi się do nieprzewidywalnych i chaotycznych ruchów...

Otrzymaj rekompensatę za zagubiony bagaż.

Zagubiony bagaż: Co zrobić, jeśli twoje walizki nie dotrą z tobą Podróżowanie może być radosnym i wzbogacającym doświadczeniem, ale czasami nie wszystko idzie zgodnie z planem. Jednym z takich utrudnień, które mogą wpłynąć na Twoje plany...

Pomagamy w wielu językach-międzynarodowe strony ClaimFlights