Nie daj się zwieść – Mity dotyczące opóźnień lotów
Znalezienie się uwięzionym na lotnisku nigdy nie jest przyjemne, zwłaszcza gdy twój lot jest opóźniony.
Prawdopodobnie słyszałeś o ludziach, którzy otrzymali odszkodowanie za opóźnione loty.
Ale czy naprawdę można wydostać się z tego bałaganu, dostając dodatkowe pieniądze?
Spis treści
Nadszedł czas, aby położyć kres plotkom i fałszywym informacjom, które krążą na temat tego, co możesz i czego nie możesz zrobić, gdy twój lot jest opóźniony.
W tym artykule obalimy najpopularniejsze mity dotyczące ubiegania się o odszkodowanie za opóźnione loty – zaczynając od dzisiaj.
Jeśli kiedykolwiek ktoś zapytał cię „Wiesz, że można otrzymać pieniądze, jeśli twój lot się spóźnia?” podczas oczekiwania w kolejce na lotnisku, to ten artykuł jest dla ciebie!
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, kiedy możesz ubiegać się o odszkodowanie i obalić inne mity dotyczące roszczeń z tytułu opóźnionych lotów.
Czy linie lotnicze mogą uniknąć wypłacania odszkodowania za opóźnienia lotów?
Jeśli doświadczyłeś opóźnienia lotu i rozważasz złożenie roszczenia o odszkodowanie, możesz usłyszeć różne mity sugerujące, że linie lotnicze nie zawsze muszą wypłacać odszkodowanie.
Jednak chociaż osoby fizyczne mogą mieć trudności z uzyskaniem należnego odszkodowania, linie lotnicze muszą działać zgodnie z zasadami, jeśli twój lot spełnia określone kryteria.
Na początek, wszystkie loty o długości 1500 km lub więcej, wylatujące z terytorium Unii Europejskiej, kwalifikują się do otrzymania odszkodowania za opóźnienia lotów.
Nie ma od tego odstępstw: jeśli spełniasz te kryteria, twoja linia lotnicza jest zobowiązana do wypłacenia odszkodowania na podstawie prawa.
Dodatkowo, nawet jeśli twój lot nie podlega przepisom UE (np. jeśli jest to lot krajowy w Stanach Zjednoczonych lub lot między państwami spoza UE), wiele linii lotniczych posiada własne polityki dotyczące odszkodowań za opóźnienia i odwołania lotów.
Linie lotnicze nadal będą zobowiązane do wypełnienia tych zobowiązań, więc nie daj się zwieść pogłoskom sugerującym, że mogą unikać odpowiedzialności!
Czy roszczenia z tytułu opóźnień lotów muszą być zgłaszane w określonym terminie?
Na pierwszy rzut oka ten mit wydaje się wiarygodny, ale niestety nie jest do końca prawdziwy.
Możesz zgłosić roszczenie z tytułu opóźnienia lotu w ciągu roku, a w niektórych krajach nawet przez trzy lata po wystąpieniu opóźnienia.
Oto terminy, o których powinieneś wiedzieć dotyczące roszczeń w ramach przepisów UE.
Ale jest jeden haczyk: linie lotnicze mają swoje własne zasady i terminy dotyczące składania roszczeń.
Zazwyczaj można oczekiwać, że będą Ci dawać czas do trzech lat po opóźnieniu lotu na zgłoszenie roszczenia.
Dlatego niezależnie od przyczyny opóźnienia lotu czy to złe warunki pogodowe czy braki kadrowe zawsze będziesz miał wystarczająco dużo czasu na zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie.
Skorzystaj z okazji, aby ocenić, na jakie odszkodowanie masz prawo i upewnij się, że otrzymasz wszystko, co Ci się należy!
Czy otrzymam odszkodowanie za opóźnienia spowodowane problemami technicznymi?
Wiem, że to brzmi jak pytanie z haczykiem, ale proszę wysłuchaj nas. To nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.
Wszyscy chcą wiedzieć, czy mają prawo do odszkodowania za opóźnienia spowodowane problemami technicznymi, i krótka odpowiedź brzmi: być może.
To zależy od rodzaju problemu i jego przyczyny.
W zasadzie możesz otrzymać odszkodowanie, jeśli opóźnienie lotu było winą linii lotniczej i nie było za to odpowiedzialnych czynników zewnętrznych.
Jeśli problem techniczny był spowodowany złymi warunkami pogodowymi, na przykład, byłoby to uznane za „wyjątkowe okoliczności”, co oznaczałoby, że nie przysługuje Ci odszkodowanie finansowe.
Będziesz musiał dostarczyć dowody na opóźnienie lotu, takie jak:
- Dokumentacja z lotniska i linii lotniczej dotycząca opóźnienia
- Dokumenty dotyczące czasu odlotu i przylotu samolotu
- Paragony z odprawy online
Jeśli jednak problem wynikał z działania (samolotu lub części), to może przysługiwać Ci roszczenie o odszkodowanie zgodnie z przepisami dotyczącymi praw pasażerów lotniczych z rozporządzenia EC 261/2004.
Jeśli nie ma dowodów na to, że linia lotnicza zrobiła wszystko, co w jej mocy, aby zapobiec opóźnieniom lub odwołaniom, powinieneś rozważyć złożenie roszczenia o odszkodowanie za opóźnienie lotu.
Co zrobić, jeśli linia lotnicza odrzuci moje skargi?
Jeśli linia lotnicza odrzuca Twoje roszczenie o odszkodowanie za opóźnienie lotu, nie martw się – istnieją jeszcze inne możliwości.
Dlatego właśnie istnieje ClaimFlights. Zapewnimy Ci kompletny plan działania, jak uzyskać odszkodowanie, które Ci się należy.
Jak możemy pomóc?
Oto tylko kilka sposobów, w jakich ClaimFlights może Ci pomóc:
- Przeglądnęmy Twoją sytuację i powiemy Ci, czy masz podstawy do roszczenia o odszkodowanie.
- Pomoc w zebraniu wszystkich niezbędnych dokumentów, takich jak numer lotu, godziny wylotu/przylotu, dokumenty płatności i wiele innych.
- Nasz doświadczony zespół zadba o to, aby Twoje roszczenie zostało poprawnie i dokładnie złożone, abyś miał najlepszą szansę na szybkie otrzymanie odszkodowania.
- Będziemy nadal działać w Twoim imieniu, aż do osiągnięcia rozwiązania – nie poddamy się, dopóki nie otrzymasz należnego Ci odszkodowania!
Nie pozwól, aby linia lotnicza odrzuciła Twoje roszczenie o odszkodowanie za opóźnienie lotu! Skontaktuj się z ClaimFlights i dowiedz się, jak możemy pomóc Ci uzyskać to, co Ci się należy!
Czy warto składać roszczenia za loty z/do krajów spoza UE?
Być może słyszałeś, że nie można składać roszczeń za opóźnienia lotów z/do krajów spoza UE, ale to nieprawda.
Jeśli wylot odbył się z lotniska w UE, to masz prawo do odszkodowania za całą podróż, nawet jeśli obejmuje międzylądowania lub docelowe miejsce jest poza UE.
Oczywiście, ważne jest, aby sprawdzić z linią lotniczą, jakie zasady obowiązują.
Jeśli Twój lot był opóźniony, odwołany lub prze rezerwowany, i uważasz, że przysługuje Ci odszkodowanie, dlaczego nie zgłosić roszczenia i zobaczyć, co się stanie?
Możesz być zaskoczony! Z ClaimFlights proces jest prosty, a jeśli nie wygramy Twojego roszczenia, nie poniesiesz żadnych kosztów, więc nie masz nic do stracenia.
Jakie są najważniejsze zasady skutecznych roszczeń?
Zastanawiasz się nad złożeniem roszczenia o odszkodowanie za opóźniony lot, ale nie wiesz, od czego zacząć? Nie martw się poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady, które są niezbędne do skutecznego zgłoszenia roszczenia.
- Upewnij się, że Twój lot podlega regulacji EU 261/2004. Dotyczy to lotów operujących w ramach UE oraz lotów przybywających do UE spoza Europy, obsługiwanych przez europejską linię lotniczą.
- Uzyskaj kopię swojego biletu lotniczego oraz inne niezbędne dokumenty od przewoźnika. Są one potrzebne do udowodnienia ważności roszczenia i powinny zawierać daty, godziny oraz informacje dotyczące miejsca wylotu i przylotu.
- Pamiętaj, że istnieje określony limit czasowy na zgłoszenie roszczenia, który wynosi trzy lata od daty opóźnienia dla każdej rozpatrywanej części podróży. W przeciwnym razie nie będziesz mógł kontynuować sprawy.
- Zauważ, że linie lotnicze zazwyczaj oferują różne kwoty odszkodowania dla uprawnionych pasażerów, w zależności od długości i przyczyny opóźnienia, a także innych czynników, takich jak odległość podróży i czas opóźnienia. Dlatego warto dokładnie zbadać, na jakie odszkodowanie możesz mieć prawo przed złożeniem roszczenia, aby nie przegapić tego, co Ci przysługuje.
- Pamiętaj, aby zachować wszystkie dokumenty związane z Twoją sprawą; pomoże to upewnić się, że wszystkie dokumenty są dostępne w razie potrzeby w późniejszym terminie lub w przypadku złożenia odwołania z powodu odrzucenia roszczenia lub oferty odszkodowania.
Przestrzegając tych pięciu ważnych zasad skutecznych roszczeń i zapoznając się z procedurą składania roszczenia, podróżujący samolotem mogą zagwarantować sobie uczciwe traktowanie w przypadku zakłóceń podróży spowodowanych opóźnieniami lub odwołaniami lotów przez linie lotnicze!
Ile wynosi odszkodowanie za opóźnienie lotu?
Wysokość odszkodowania zależy od odległości lotu i czasu opóźnienia. Wynosi od 250 do 600 euro.
W poniższej tabeli szczegółowo omówiono kwotę odszkodowania, o które można się ubiegać na podstawie rozporządzenia nr 261/2004 Unii Europejskiej.
Odszkodowanie za opóźniony lot, tabela:
Opóźnienie przyjazdu | Odległość trasy | Kwota roszczenia |
---|---|---|
Do 2 godzin 59 minut | Dowolna odległość | Brak |
3 godziny lub więcej | mniejszy lub równy 1.500 km | 250 Euro |
3 godziny lub mniej | ponad 1.500 km na terenie UE | 400 Euro |
4 godziny lub więcej * | 3500 km lub więcej, gdy przekraczano granicę UE, 3500 km, gdy przekraczano granicę UE | 600 Euro |
Uwaga: Obliczanie opóźnienia odbywa się od tzw. „WOG (Wheel off Ground)” do otwarcia drzwi samolotu (od startu do momentu otwarcia drzwi przez załogę linii lotniczej po wylądowaniu).
Czy twój lot był opóźniony? Możesz mieć prawo do odszkodowania
Czy twój lot został opóźniony o ponad 3 godziny lub nawet odwołany? Nie martw się, możesz mieć prawo do odszkodowania w wysokości do 600 € na mocy rozporządzenia UE 261/2004.
Sprawdź, czy masz prawo do odszkodowaniaOferujemy usługi "Nie Wygrasz - Nie Zapłacisz", dzięki czemu ubieganie się o odszkodowanie jest bez ryzyka!
Która firma jest najlepsza do ubiegania się o odszkodowanie za opóźnienia lotu?
ClaimFlights to najlepsza firma zajmująca się roszczeniami związanymi z opóźnieniem lotu, jeśli chodzi o wypłatę odszkodowania. ClaimFlights pobiera 20.25% całkowitej rekompensaty + 23% VAT i nie pobiera opłaty za czynności prawne.
Poniższa tabela daje bezpośrednie porównanie firm zajmujących się roszczeniami za opóźnienia lotu.
Twoja wypłata* (jako odszkodowanie za opóźnienie lotu) |
|||
---|---|---|---|
dla odległości poniżej 1500 km | dla odległości od 1501 do 3500 km | dla odległości powyżej 3500 km | |
ClaimFlights | 187,73 € | 300,37 € | 450,56 € |
AirHelp | 125 € | 200 € | 300 € |
DelayFix | 150 € | 260 € | 360 € |
AirCashBack | 152,5 € | 244 € | 366 € |
SkyCop | 150,75 € | 241,2 € | 361,8 € |
* Źródło: Porównanie cen firm zajmujących się roszczeniami związanymi z opóźnieniem lotu, stan na październik 2024. Wypłata jest obliczana na podstawie założenia, że sprawa została przedstawiona przed sądem, a pobrana została opłata za usługę i za postępowanie sądowe.
Podsumowanie
Jeśli chodzi o odszkodowanie za opóźnienie lotu, nie daj się zwieść wszelkim mitom. Istnieje kilka mitów, które są szeroko rozpowszechniane zarówno przez źle poinformowanych pasażerów, jak i przedstawicieli linii lotniczych.
Niektóre z najpopularniejszych mitów to twierdzenie, że pasażerowie nie mają prawa do odszkodowania za opóźnione loty lub że opóźnienie spowodowane trudnościami technicznymi nie kwalifikuje się do odszkodowania.
Prawda jest taka, że jeśli Twój lot jest opóźniony, najprawdopodobniej przysługuje Ci odszkodowanie zgodnie z przepisami UE 261.
Nigdy wcześniej nie było tak łatwo sprawdzić swoje uprawnienia i złożyć roszczenie przy wsparciu firmy zajmującej się odszkodowaniami za opóźnienia lotów, takiej jak ClaimFlights.
Nie pozwól, aby mity powstrzymały Cię przed uzyskaniem sprawiedliwego odszkodowania – zdobądź fakty, aby otrzymać to, na co masz prawo.
Wpadli z Twojego lotu: Uzyskaj odszkodowanie za nadrezerwacja
Nie pozwól, aby Cię wyrzucono z lotu: Wnioskuj o odszkodowanie za nadrezerwację lotu Czy kiedykolwiek z niecierpliwością oczekiwałeś na podróż, tylko po to, aby dowiedzieć się, że Twój lot został nadrezerwowany? Może to się zdarzyć z...
Jak Wygrać Odszkodowanie za Opóźnienie Lotu
Przewodnik krok po kroku jak skutecznie ubiegać się o odszkodowanie za opóźnione lub anulowane loty Czy kiedykolwiek doświadczyłeś frustracji spowodowanej opóźnieniem twojego lotu? Wszyscy to przerabialiśmy - czekanie w poczekalni na...
Wpływ opóźnień lotów
Wpływ opóźnień lotów na pasażerów Opóźnienia lotów mogą być niepożądanym zakłóceniem planów podróży, powodując frustrację i niedogodności dla pasażerów na całym świecie. Od nieudanych połączeń do zmienionych planów podróży, te opóźnienia...